801 090 005
+48 58 326 09 90
bok@iq.pl

Whitelista i blacklista - co to jest i jak się tego używa

Czasem zdaża się że system antyspamowy błędnie rozpoznaje jakąś wiadomość jako SPAM lub też nie rozpoznaje wiadomości faktycznie będącej spamem. W takich wypadkach możemy skorygować działanie filtru za pomocą whitelisty i blacklisty.
Czym są whitelista i blacklista?

Whitelista jest to lista adresów pocztowych lub domen, które uznaliśmy za przyjaznych nadawców. Wiadomości z adresów znajdujących się na tej liście nie będą w ogóle poddawane weryfikacji przez system antyspamowy.

Blacklista jest to lista adresów lub całych domen które uznaliśmy za nadawców do zablokowania. E-maile z adresów znajdujących się na blackliście są zawsze uznawane za SPAM.

Aby dodać adres do whitelisty należy zalogować się do panelu administracyjnego znajdującego się pod adresem https://panel.iq.pl i wykonać następujące kroki:

1. Wejdź w zakładkę Poczta -> Ochrona antyspamowa -> Dodaj do whitelisty.
2. Wpisz adres, który chcesz dodać do listy.
Uwaga!!! Można dodawać całe klasy domen np. .pl, .com, co.uk.
3. Następnie wybierz domenę dla której chcesz zdefiniować regułę whitelisty.
4. Kliknij "dodaj regułę".


Aby usunąć adres lub domenę z whitelisty:


1. Wejdź w zakładkę Poczta -> Ochrona antyspamowa -> Whitelista.
2. Odszukaj odpwoienią parę nadawca - odbiorca i zaznacz przy niej checkbox.
3. Wciśnij "usuń zaznaczone".



Aby dodać adres do blacklisty należy wykonać następujące kroki:

1. Wejdź w zakładkę  Poczta -> Ochrona antyspamowa -> Dodaj do blacklisty.
2. Wpisz adres, który chcesz dodać do listy.
Uwaga!!! można dodawać całe klasy domen np. .pl, .com, co.uk.
3. Następnie wybierz domenę dla której chcesz zdefiniować regułę blacklisty.
4. Kliknij "dodaj regułę".



Aby usunąć adres lub domenę z blacklisty:

1. Wejdź w zakładkę Poczta -> Ochrona antyspamowa -> Blacklista.
2. Odszukaj odpwoienią parę nadawca - odbiorca i zaznacz przy niej checkbox.
3. Wciśnij "usuń zaznaczone".



Oceń ten wpis:
średnia ocen: 0 / Ilość ocen: 0