801 090 005
+48 58 326 09 90
bok@iq.pl

Zarządzanie dostępem - firewall FTP

Po założeniu nowego konta FTP mamy możliwość zarządzania opcjami dostępu do tego konta.
Aby móc ustawiać te opcje należy wejść w zakładkę Konta FTP ->Dostęp do kont - Firewall FTP.

lista kont

Jeśli nic nie było zmieniane podczas zakładania konta FTP to firewall jest domyślnie tak ustawiony że dopuszcza wszystkie połączenia z Polski, natomiast blokuje połączenia spoza niej.
Jakie połączenia są blokowane a jakie dopuszczane możemy sprawdzić w kolumnie "dostęp" (1). Status "blokuj" oznacza, że takie połączenia nie będą realizowane, status "zezwalaj" oznacza, że z tych regionów lub adresów mozna się połączyć.
Każdą regułę możemy dodać lub usunąć odpowiednim przyciskiem "usuń"(2)
Przyciskiem "dodaj moje IP"(3) możemy stworzyć regułę zezwalającą na dostęp z adresu IP z jakiego właśnie łączymy się z panelem administracyjnym.
Aby zablokować lub zezwolić na dostęp z jakiegoś konkretnego adresu IP należy kliknąć przycisk "ustawienia zaawansowane"(4).


Aby dodać regułę w oknie ustawień zaawansowanych należy trzymać się następujących wskazówek:
5. Najpierw wybierz dla którego konta ftp chcesz stworzyć regułę. Możesz wybrać opcję "wszystkie konta". W takim wypadku ta reguła zostanie utworzona dla wszystkich twoich kont ftp.
6. Podaj jakiego hosta lub adresu IP będzie dotyczyła nowa reguła.
7. Wybierz czy ma być to reguła zezwalania czy blokowania dostępu hostom/adresom IP podanym w pkt 6.
8. Zatwierdź tworzenie nowej reguły klikając w przycisk "zapisz".

zaawansowane opcje


Oceń ten wpis:
średnia ocen: 0 / Ilość ocen: 0