Cookie

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celach wskazanych w polityce prywatności.
Przeglądając zawartość serwisu - wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, w zakresie odpowiadającym konfiguracji Twojej przeglądarki. Akceptuje

Koszyk zakupów zawiera zamówione usługi.

PRZEJDŹ DO ZAMÓWIENIA

Pomoc

Przeszukaj naszą bazę wiedzy w celu odnalezienia odpowiedzi na Twoje pytanie:

Pomoc Informacje ogólne Dlaczego nie mogę wysyłać wiadomości – kod błędu 551 Zobacz: https://ipbl.iq.pl/1.2.3.4

Ten komunikat błędu jest otrzymywany wtedy gdy adres Ip komputera/hosta z którego wysyłamy wiadomość znajduje się na jednej z czarnych list RBL. Listy RBL (Realtime Blackhole List) są to listy które gromadzą dane na temat użytkowników, którzy rozsyłają SPAM w internecie.

 

Przy sprawdzaniu takich wysyłek używamy głównie list które wskazują komputery zarażone malwarem, gdyż często biorą one udział w wysyłaniu spamu. Jesli są Państwo na takiej liście, bardzo możliwe że Państwa komputer zarażony jest złośliwym oprogramowaniem (malware). 

Malware czyli złośliwe oprogramowanie, to wszelkie aplikacje, skrypty które umieszczone na komputerze, służa do rozprzestrzeniania się wirusów, kradzieży poufnych danych czy do masowych wysyłek spamu.



Dodatkowo niektóre serwery pocztowe odbiorców weryfikują czasami reputację adresu Ip hosta autoryzującego się, oczywiście oprócz weryfikacji hosta wysyłającego pocztę, i wtedy taka poczta może być oznaczana jako spam.

Co zrobić żeby móc wysyłać pocztę?

 Jeśli są Państwo pewni ze komputer którego używaja jest wolny od złośliwego oprogramowania (malware), by odblokowac wysyłke należy:

Wejść na stronę widoczną w komunikacie błędu czyli na:
https://ipbl.iq.pl/

i potwierdzić iż nie rozsyłają Państwo spamu. W tym celu należy wpisać kod z obrazka i kliknąć przycisk "Potwierdzam". Po wykonaniu tych kroków adres Ip zostanie dodany do whitelisty naszego serwera pocztowego i wysyłka poczty będzie już możliwa.

 

Ważne!

Należy pamiętać iż adres IP komputera który widnieje na czarnych listach oraz został dodany do whitelisty, jest on dodany  do whitelisty na okres 1 miesiąca.


Co zrobić żeby definitywnie wypisać mój adres Ip z "czarnych" list RBL?
W tym przypadku istnieją dwa rozwiązania:
1. Fakt ten można zgłosić providerowi usług internetowych, czyli firmie z której oferty usług dostarczania Internetu korzystamy. Powinien on zadbać o wypisanie tego adresu Ip z czarnych list.
2. Spróbować samodzielnie wypisać adres Ip z czarnych list, korzystając z linków do stron poszczególnych "czarnych" list RBL.

Nasza
infrastruktura

Zobacz więcej
NetApp
Juniper
Dell
Microsoft
IQ PL

Nadal nie wiesz co wybrać? Zapytaj naszego eksperta!

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY

IQ PL Sp. z o.o. z siedzibą ul. Geodetów 16, 80-298 Gdańsk wpisana do KRS 0000007725; Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII wydział KRS; kapitał zakładowy: 140.000 PLN, NIP 583-27-36-211, REGON 192478853, jako administrator danych osobowych, informuje Panią/Pana, iż:

  • wprowadzone do formularza dane osobowe (dane) przetwarzane będą w celu obsługi Pani/Pana zapytań i zgłoszeń (w tym reklamacji):
    • dane przetwarzane będą przez okres nie dłuższy niż 3 miesiące od zakończenia komunikacji z administratorem
    • podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), tj. przetwarzanie jest niezbędne do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy
    • dane nie będą udostępniane przez administratora podmiotom trzecim, z wyjątkiem podmiotów upoważnionych przez prawo
  • dane mogą być również przetwarzane w celu dochodzenia i ochrony przed roszczeniami:
    • dane przechowywane będą do dnia upływu okresu przedawnienia roszczeń, nie dłużej jednak niż przez okres 6 lat
    • podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora
    • dane nie są udostępniane przez administratora podmiotom trzecim, z wyjątkiem podmiotów upoważnionych przez prawo
  • dane przetwarzane będą ponadto w celu ochrony systemu teleinformatycznego oraz usług świadczonych przez administratora:
    • dane przechowywane będą przez okres nie dłuższy niż 2 lata od wygaśnięcia umowy lub zakończenia komunikacji z administratorem
    • podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora
    • dane nie będą udostępniane podmiotom trzecim, z wyjątkiem podmiotów upoważnionych przez prawo
  • ma Pani/Pan prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania
  • w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi zapytania lub zawarcia umowy

Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: dane-osobowe@iq.pl;