801 090 005
+48 58 326 09 90
bok@iq.pl

Administracja i backup danych

Administracja usługami dedykowanymi

Rozwiązania dedykowane w połączeniu z umiejętnościami i wiedzą doświadczonych administratorów dają pełną dowolność w wyborze oprogramowania i w konfiguracji usług.

70% zatrudnionego w IQ PL personelu to pracownicy działu technicznego, dlatego jeteśmy w stanie realizować nasze usługi 24/7/365. Dla tych z Państwa, którzy potrzebują wsparcia w zarządzaniu usługami przygotowaliśmy dwa ramowe plany administracji.

Plan wsparcia technicznego BASIC oferujemy bezpłatnie do każdego serwera dedykowanego zakupionego w IQ PL.
Basic Polecamy Standard Pro
Wspierane sytemy operacyjne Linux / Windows Linux: Debian, CentOS, Ubuntu Linux: Debian, CentOS, Ubuntu / Windows Server 2008/2012 R2/2016 PL/EN
Wspierane usługi / technologie Nie dotyczy: administracji systemem i usługami po stronie klienta Podstawa administracja prostymi środowiskami typu LAMP / PostgreSQL bez wirtualizacji

Panele:
DirectAdmin (podstawowa konfiguracja)
LAMP
PostgreSQL
Nginx
Tomcat
Varnish
HAProxy
LiteSpeed (z panelem DirectAdmin, cPanel)

Wirtualizacja:
OpenVZ
KVM
Hyper-V
VMware

Panele:
DirectAdmin
cPanel

Obsługa SAN / NAS
Pomoc techniczna 24/7/365 - bezpośredni numer telefonu dyżurnego administratora + + +
Czas reakcji na awarie sprzętową serwera - faktyczne podjęcie działań w trybie 24/7/365 1h 1h 1h
Gwarantowany czas usunięcia awarii sprzętu serwera w trybie 24/7/365 4h 4h 4h
Podwyższony priorytet realizacji zgłoszeń - - +
Czas reakcji: awaria krytyczna (oprogramowanie serwera, faktyczne podjęcie działań w trybie: 24/7/365) - Max. 2h
w dni robocze
(07.00 - 22.00),
max. 4h przez pozostały czas
Max. 1h
Czas reakcji: problem (oprogramowanie serwera, faktyczne podjęcie działań w trybie: 24/7/365) - Max. 12h Max. 6h
Czas rekacji: usterka (oprogramowanie serwera, faktyczne podjęcie działań w trybie: 24/7/365) - Max. 48h Max. 24h
Zlecenia administracyjne: czas przyjmowania - Dni pracujące pon.-pią. 8.00 – 18.00, Pozostały czas w tym dni wolne – po uprzednim umówieniu Dni pracujące pon.-pią. 6.00 – 22.00, Pozostały czas w tym dni wolne 8.00 – 20.00
Zlecenia: czas rozpoczęcia realizacji (max.) - Max. 24h Max. 8h
Wsparcie administracyjne w przypadku awarii sprzętowych i poważnych awarii programowych wymagających interwencji lokalnej + + +
Pomoc w zakresie obsługi serwera i konfiguracji oprogramowania - + +
Optymalizacja, personalizacja i aktualizacja oprogramowania - + +
Monitoring stanu sprzętu, wykrywanie awarii sprzętowych - CPU
- pamięć RAM
- temperatura
- zasilanie

Opcjonalnie*:
- status kontrolera RAID
- stan dysku (S.M.A.R.T.)
*wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania
- CPU
- pamięć RAM
- temperatura
- status kontrolera RAID
- stan dysku (S.M.A.R.T.)
- zasilanie
- CPU
- pamięć RAM
- temperatura
- status kontrolera RAID
- stan dysku (S.M.A.R.T.)
- zasilanie
Monitoring działania serwera (serwer działa / serwer nie działa) - + +
Monitoring działania serwera, systemu, utylizacji zasobów - + +
Zawansowany, ciągły monitoring serwera oraz poszczególnych usług (WWW, SQL.) pozwalający na błyskawiczną reakcję administratora w przypadku destabilizacji ich działania - - 1 wybrana strona WWW (działanie LAMP) lub usługa: FTP, poczta, bazy danych (MySQL, PostgreSQL), porty (przyjmowanie połączenia)
- wykorzystanie pamięci RAM
- wykorzystanie CPU
- zapis/odczyt z dysków
- dostępność miejsca na partycjach
- dostępność inodów na partycjach
- wybrane strony WWW: nieograniczona ilość stron WWW (wiele stron WWW w jednym scenariuszu wykonywanym krok po kroku)
- wybrane usługi: FTP, poczta, bazy danych (MySQL, PostgreSQL), porty (przyjmowanie połączenia)
- wykorzystanie pamięci RAM
- wykorzystanie CPU
- zapis/odczyt z dysków
- dostępność miejsca na partycjach
- dostępność inodów na partycjach
Aktywne działania zapobiające potencjalnym awariom - - +
Cykliczne przeglądy serwera i jego konfiguracji - - +
Min. raz na 1 m-c
Statystyki obciążenia, ruchu sieciowego + + +
Konsultacje techniczne, nie będące czynnościami administracyjnymi - 1h 2h
Planowanie i wdrażanie strategii rozwoju oraz skalowanie platformy Klienta - - +
Analiza stanu systemu i oprogramowania - + +
Doradztwo w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych - + +
Konfiguracja i obłsuga backupu - + +
Bezpłatna powierzchnia na backup 100 GB 250 GB 500 GB
Codzienne kopie bezpieczeństwa (utrzymywane 1 lub 2 ostatnie kopie) oraz usługa przywracania danych - + +
+ Indywidualny harmonogram backupu
Miesięczna ilość godzin pracy administratora (instalacja i konfiguracja usług i inne czynności wyżej opisane) - 4h 4h
Parametry i ogranicznienia bezpłatnie w ramach usługi serwera
300,00
zł/miesiąc
netto
600,00
zł/miesiąc
netto
skonfiguruj serwer z opcją administracji
zamów do posiadanego serwera poprzez BOK